![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
4th April 2010, 00:43
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik vind dat dit er een beetje over gaat. Dit lijkt mij een aanval op de welgestelde mensen die zich zo'n wagen kunnen permitteren, men vergeet hierbij wel dat men de grote gezinnen ook afstraft. Zoals reeds werd aangehaald zijn zulke gezinnen inderdaad genoodzaakt om beroep te doen op een grote wagen, moeten zij dan ook geband worden uit de stad? Iedereen heeft het recht te kopen wat hij/ zij mooi vindt en kan betalen, voor sommigen is dit een Nissan Micra en voor anderen een Hummer of een Porsche Cayenne. Ik snap wel het standpunt van de stad Leuven, veel mensen hebben zo'n een monsterwagen niet nodig in hun stadse leven en zo'n wagen verbruikt vele liters diesel en neemt inderdaad veel plaats in. Over het feit dat 3/4de van de eigenaars van zulke wagens dan nog niet eens deftig kunnen parkeren en regelmatig het verkeer blokkeren zal ik maar niet uitwijden. Zo'n wagen dient om een aanhangwagen te trekken en toch zie ik vaak 'jeepmodellen' rondrijden zonder trekhaak. Misschien hoopt men om tegelijkertijd de mensen een milieuvriendelijkere wagen te doen kopen. Algemeen kan ik stellen dat de regel een beetje ondoordacht is, men houdt geen rekening met de grote gezinnen. Ik voorspel dat ze hier nog wel wat problemen mee gaan krijgen.
|