Enkele post bekijken
Oud 2nd April 2010, 12:49
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User

Laaggeschoolde vs hooggeschoolde

Langs de ene kant begrijp ik Jan’s standpunt. In tijden van crisis zal men eerder laaggeschoolden aannemen voor bijvoorbeeld een magazijniersfunctie. Laaggeschoolden kosten de werkgevers minder als hooggeschoolden. Langs de andere kant zal een werkgever eerder een hooggeschoolde aannemen, want een hooggeschoolde staat gelijk aan kwaliteit ten opzichte van een laaggeschoolde.

Op dat punt vind ik het moeilijk om een standpunt in te nemen.

Men zegt dat je in de categorie ‘arm’ zit als je binnen de week geen onverwachte uitgave van € 800 kan opvangen. In België zijn er weinig personen die dat kunnen (vandaar onder andere het hoge armoedscijfer). Waar ik mij dan wel vragen bij stel is het volgende. In Nederland verdient men meer en kosten goederen als voeding minder. Waarom kan men dit in België niet doen. Hierdoor zullen er een pak minder arme mensen zijn in België. Alles is hier zo duur al naargelang wat men verdient. Maak de lonen hoger of de prijs van voeding lager. Het armoedscijfer zal flink dalen. Natuurlijk is dit niet het enige dat je kan doen om de categorie ‘arm’ te herleiden tot een minimum, maar het zal al veel helpen.
Met citaat antwoorden