2nd April 2010, 09:39
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Ranst
Posts: 69
|
|
Eigen mening:
Het anoniem quoteren heeft voor- en nadelen. Stel, je verbeterd een toets en een leerling behaalt 4,6 op 10. Als dit een leerling is die hard moet werken voor zijn punten, krijgt de leerling vaak een 5 op 10. Als deze leerling het echter af en toe eens te bont durft maken tijdens de lessen, zijn leerkrachten sneller geneigd om een 4 of 4,5 op 10 te geven. Als men anoniem gaat quoteren is dit niet meer mogelijk. Leerlingen die hard werken en geen goede punten krijgen, gaan op deze manier minder gemotiveerd zijn om hard te werken voor school.
Ik vind het niet kunnen dat allochtonen gediscrimineerd worden. Als dit effectief voorkomt, ben ik wel voorstander voor de anonieme quotering. Het kan niet zijn dat leerlingen slechtere punten halen omwille van hun afkomst of geloofsovertuiging. Waar men in dit onderzoek hopelijk wel rekening mee gehouden heeft, is het gedrag van de leerlingen tijdens de lessen. Langs de andere kant kunnen leerkrachten na een tijdje het geschrift van leerlingen herkennen. Hierdoor valt het anoniem quoteren opnieuw in het water.
|