2nd April 2010, 02:04
|
|
Registered User
|
|
|
|
Moeilijke vraag waar nooit een oplossing voor zal komen die voor iedereen goed is. Wat mij betreft heeft op zo'n moment de overheid de taak om hier de wet voor iedereen gelijk te zetten: met een bivakmuts mag ik ook niet door een winkelstraat lopen, dus waarom zou je dan een boerka toelaten?
Ik snap maar al te goed dat dit een symbool is van hun religie en dat we op deze manier die mensen een zekere vrijheid van die mensen afnemen, maar op sommige punten moet een grens gezet worden. Doe thuis wat je wilt, maar als je op straat komt, moet je je identiteit niet verbergen, dat is bij wet voor iedereen verboden. Oké het heeft met religie te maken, maar het offerfeest ook. Je ziet toch ook geen mensen schapen gaan slachten in het midden van het centrum? Dat gebeurt thuis, niet op straat, want op straat zou dat te ver gaan maar thuis bepaal je zelf wat je doet.
Dit wil dan ook zeggen dat ik geen probleem heb met mensen die een hoofddoek dragen (thuis of in het openbaar). Een boerka gaat me gewoon iets te ver en ik kan best verstaan dat hier een wet op komt. Je moet immers ERGENS een grens trekken.
Is België trouwens niet het eerste land ter wereld in plaats van het eerste land in Europa dat dit verbod invoert? Als daar maar geen vodden van komen dan.
|