30th March 2010, 20:33
|
Registered User
|
|
|
|
Sporen van varkensbloed in sigaretten
Sporen van varkensbloed in sigaretten
Sigaretten kunnen sporen van varkensbloed bevatten. Dat heeft een Nederlands onderzoek uitgewezen.
De sporen kunnen in de vorm van hemoglobine voorkomen in de filter. Dit eiwit in de rode bloedcellen zou de filter namelijk doeltreffender maken en ervoor zorgen dat er meer schadelijke stoffen in achterblijven.
Wetenschapper Simon Chapman van de Universiteit van Sydney trekt aan de alarmbel; volgens hem levert dit gegeven problemen op voor joden en moslims, aangezien hun religie de consumptie van varkensvlees verbiedt.
Voor devote mensen, alsook voor vegetariërs, kan dit aanstootgevend zijn", zegt Chapman. "Dit verklaart waarom de tabaksindustrie niet alle ingrediënten van de sigaretten moet prijsgeven onder het mom van bedrijfsgeheim."
GVA 30 maart 2010
Mijn reactie
Wow, raar! Moeten bedriijven niet verplicht op de verpakking de "ingrediënten" zetten? Wel, dat heb ik zo toch vroeger altijd geleerd op school! Daarom ga ik daar nu nog steeds van uit!
Het is inderdaad wel zo dat voor zulke streng gelovige moslims en joden dit een groot probleem is, net zoals de vegetariërs. Wat zouden zij hiervan vinden?
|