Enkele post bekijken
Oud 30th March 2010, 19:49
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User

Gezondheidswet moet opnieuw gestemd

De wet over de hervorming in de Amerikaanse ziekteverzekering zal terug naar het Huis van Afgevaardigden moeten voor een nieuwe stemming over een reeks amendementen door een onregelmatigheid in de procedure. Dat heeft een woordvoerder van de Democraten in de Amerikaanse Senaat gezegd.

"Twee kleine bepalingen gevonden"
De Republikeinen hebben volgens Jim Manley, woordvoerder van Harry Reid, de leider van de meerderheid in de Senaat, "twee relatief kleine bepalingen gevonden die onvolkomenheden van de procedure in de Senaat aantonen". "We zullen de tekst moeten terugsturen naar het Huis van Afgevaardigden", aldus Manley.

In de Senaat begonnen gisteren, nadat president Obama de wet ondertekende, de debatten over een pakket amendementen, gevraagd door het Huis van Afgevaardigden. De goedkeuring van het pakket moest het wetgevende proces afsluiten.

Studentenleningen
"Ik ben ervan overtuigd dat de Afgevaardigden de onregelmatigheden zullen oplossen en de wet zullen bekrachtigen", liet Manley weten. De Democraten van het Huis zouden in de mandementen een hervorming van de studentenleningen opgenomen hebben om het hoger onderwijs, dat heel duur is in de VS, efficiënter te financieren.

De Senaat en de Afgevaardigden nemen regelmatig verschillende versies van eenzelfde wet aan voordat ze opnieuw een gezamenlijke tekst stemmen. Bij de wet over de ziekteverzekering is er geen gezamenlijke tekst. Zondag werd de tekst van de Senaat met 219 stemmen voor en 212 stemmen tegen wel gestemd in het Huis van Afgevaardigden.

De Senatoren onderzoeken dus nu de amendementen en de Republikeinen gingen op zoek naar amendementen om de Afgevaardigden te verplichten opnieuw te stemmen. (belga/mvdb)

bron: www.hln.be, 25/03/2010

Net als vele anderen in de westerse wereld, kraaide ik victorie bij het bericht dat men eindelijk de ziekteverzekering goedgekeurd had in de Verenigde Staten. Het is verschrikkelijk om daar te wonen als je niet genoeg geld hebt om naar de dokter te gaan of eventueel een levensreddende operatie te ondergaan. Door deze wet zou daar eindelijke verandering in kunnen komen. Ik snapte daarom ook niet waarom sommige mensen hier zo extreem tegen zijn. Ik hoorde iemand zelfs zeggen 'Freedom died a little bit today in America'. Een uitspraak die ik niet snap. Is de vrijheid in Amerika weg omdat iedereen eindelijk recht heeft op verzorging wanneer men dit nodig heeft?
Daarom ben ik dus een beetje bang als de wet opnieuw gestemd moet worden. Vele mensen die voor gestemd hebben, werden namelijk al bedreigd. Sommigen werden zelfs met de dood bedreigd. Daarom zouden sommigen misschien op hun mening willen terugkomen, en toch anders stemmen.
Laten we hopen dat dit niet zal gebeuren, en dat er eindelijk een ziekteverzekering is in de Verenigde Staten.
Met citaat antwoorden