Enkele post bekijken
  #7  
Oud 30th March 2010, 13:23
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Gitte Leenaerts
Zou het dan niet gewoon iets tussen mijn twee oren kunnen zijn? Maar waarom kan ik me daar dan niet vanaf zetten?

Smaak zit altijd tussen je twee oren

De regel van groenten naargelang leeftijd vind ik maar vreemd. Opgroeiende pubers moeten net veel meer groenten eten dan 20'ers. En 19 spruiten? Dat is zelfs voor mij veel denk ik en ik eet wel graag spruiten (hoewel niet erg vaak).

Ik vind ik niet elke groente even lekker hoor en zeker niet rauw of zonder iets anders: enkel tomaat of sla bijv. vind ik echt niet lekker, maar met nog wat andere groentjes erbij (in de vorm van een broodje gezond bijv) vind ik dat heerlijk. Het is dus misschien ook een kwestie van bereiding.

Strooi eventueel wat peper en zout op je groenten of doe er wat vinaigrette bij, dan is de 'smaak' van de groentes toch al minder prominent aanwezig als dat het probleem is.
Maar ik vraag me echt af hoe jij op deze manier aan voldoende vitaminen en mineralen komt... Veel vitaminen en mineralen zitten ook wel in vlees en graanproducten, maar veel meer in groenen en fruit.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden