Enkele post bekijken
  #1  
Oud 28th March 2010, 19:15
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Flitspaal kan met sleuteltje uitgeschakeld worden

'Flitspaal kan met vrij te koop sleuteltje uitgeschakeld worden'
zondag 28 maart 2010, Bron: belga

BRUSSEL - Met sloten en sleutels die vrij te koop zijn, kunnen alle flitspalen in Vlaanderen uitgeschakeld worden zonder risico op vervolging. Dat zegt Vlaams volksvertegenwoordiger Jurgen Verstrepen (LDD), die het zelf uitprobeerde.
Omdat de sloten en sleutels zonder bestelling vrij te koop zijn, 'kan iedereen die het typenummer van het sleuteltje kent dit kopen, bestellen en op eenvoudig verzoek laten namaken', zegt Verstrepen. 'Elke slotenmaker kan dit leveren en namaken. Zowel het slot als de sleutel beschikt niet over een of andere veiligheidcode.'

Verstrepen toonde in het programma Verstrepen&Hermans op GunkTV hoe hij de flitspalen onklaar maakte. 'Mijn voordeur thuis is beter beveiligd dan al die flitspalen en sturingskasten. Je doet ze zonder probleem open en je kan gewoon de zekering afzetten. Ik moet zelfs geen kniptang meebrengen. Ik heb bewezen dat het allerlaatste model zelfs opengaat met mijn sleuteltje. Het is onvoorstelbaar dat de Vlaamse overheid zo nalatig en amateuristisch is.'

Als hij dat zou willen, zegt Verstrepen, legt hij 'morgen het grootste deel van de flitspalen in Vlaanderen plat. Als ik stout ben geef ik de gegevens vrij van het sleuteltje en het slot. Ik wil dit niet doen, maar als ik het kan en weet... wie dan nog?'

Verstrepen spreekt van 'je reinste amateurisme' in hoofde van de overheid. 'Ik kan flitspalen uitschakelen zonder iets te vernielen. Men kan mij dus zelfs niet vervolgen omdat ik niets vernietig.'

Eigen mening:
Ik zet dit artikel op het forum omdat ik verontwaardigd ben over het nieuws op VTM. Ik keek zonet naar het nieuws en er werd getoond hoe je de flitspalen kan uitschakelen.
Persoonlijk vind ik dit enorm fout van de redactie van het nieuws. Tonen hoe je de flitspaal kan uitschakelen en het sleuteltje dan heel duidelijk in beeld brengen, hoe haal je het in je hoofd? Maar oké, ik versta dat dit 'nieuws' is. Maar selecteer dan wat je wel en niet gaat zeggen. Een voorbeeld van wat je in dit geval beter niet zegt: 'Omdat je geen vandalenstreken uithaalt, kunnen ze je moeilijk straffen. Als je met een sleuteltje de flitspaal stillegt, wordt dit niet gestraft.' Zoiets is erom vragen vind ik. Wie zou er nu geen flitspaal willen stilleggen?
Met citaat antwoorden