Enkele post bekijken
Oud 27th March 2010, 23:39
Tine Van den Langenbergh's Avatar
Tine Van den Langenbergh Tine Van den Langenbergh is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Maarten Theuniszen
De manier van controleren is primair gericht op snelheid en niets meer dan dat. De overheid moet zich meer richten op het rijgedrag van de weggebruikers: bumperkleven, op de linkerbaan blijven rijden, telefoneren achter het stuur...
De reden waarom ze dit niet doen is simpel; dit kost te veel geld. Een flitspaal naast de autosnelweg zetten en onnozele boetes van enkele kilometers per uur te hard incasseren is veel makkelijker uit te voeren en bovendien goedkoper.

Ik ga akkoord met Maarten, alhoewel ik het wel stom vind dat ze op de radio de 'vallende sterren' steeds aankondigen. Ik begrijp wel dat de politie soms controles aankondigt om de mensen daar zowiso trager te laten, maar het heeft eigenlijk niet zo veel nut. De meeste 'snelheidsduivels' minderen enkel vaart op de plaats waar men staat te flitsen of als ze een flitspaal zien staan. Ik merk ook vaak dat de politie wel rondrijdt of langs de baan staat, maar niet reageert op mensen die gevaarlijk rijgedrag vertonen. Als je toch ter plaatse bent, doe er dan iets aan!
Met citaat antwoorden