Enkele post bekijken
  #5  
Oud 26th March 2010, 15:35
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Gitte Leenaerts
Ik kijk naar mezelf! Ik lust NIETS van groenten en fruit (en ik weet dat dat niet normaal is!).

Niets?! Hoe kan je nu niets van groenten of fruit lusten? Er zit zoveel variatie in (zoet, zout, bitter, knapperig, sappig, droog enz) dat er toch wel iets moet zijn dat je lust?
Ben jij trouwens niet vaak ziek en slap dan? Geen last van allerhande kwaaltjes en concentratieverlies?

Citaat:
Maar hoe leer je groenten te eten? Ik krijg ze echter thuis elke dag op mijn bord, alleen het doorslikken valt me héél zwaar...

Door verplicht te worden? Bij ons was de regel: eten wat er op je bord ligt of 'uwe kop' er naast leggen. En dat heeft gewerkt. Het enige dat ik niet lust zijn champignons en andere paddenstoelen en dat is nog niet eens groente of fruit.

Ik heb ooit eens een artikel gelezen (in Eos dacht ik) over het leren waarderen van smaken. Als ik het me goed herinner stond er in het artikel dat je iets na x-aantal keer proberen lekker begon te vinden. Maar vraag me niet meer hoe vaak. Ik kan alleszins beamen dat je dingen echt wel kan leren eten. Voor ik mijn vriendin leerde kennen, vond ik scampi's en zalm echt maar niets, maar op familiefeesten stonden er standaard scampi's en zalm op het menu en tja, de eerste keren dat ik daar kwam moest ik dat dus wel eten (ik kon toch moeilijk de eerste keer dat ik haar familie zag zeggen: "sorry, maar dat lust ik niet.") en warempel, in het begin was dat echt tegen mijn goesting, maar tegenwoordig bestel ik spontaan slaatjes met scampi's op restaurant
Dus gewoon proberen en volhouden Gitte!
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden