26th March 2010, 13:52
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb toch wel enkele bedenkingen bij deze recente ontwikkelingen in de Amerikaanse staat Californië.
Dat er misschien een legalisering van cannabis komt in deze staat vind ik op zich niet zo erg. De leeftijd waarop het gebruik hiervan misschien wordt toegestaan (21 jaar) vind ik eveneens nog aanvaardbaar. Maar bijna 29 gram legaal in handen of op zak hebben, vind ik toch wel zeer veel.
Zoals je weet, gaan (vooral) jongeren steeds proberen om hun grenzen te verleggen, wat waarschijnlijk ook bij de Californische jongeren het geval zal zijn bij het gebruiken van cannabis. Ik heb ook al meermaals via de media vernomen dat er in de VS (en dus ook in Californië) al een groot probleem van andere drugs heerst (oa. tabak en alcohol). De legalisering van cannabis zou deze problemen kunnen verergeren. Ook zal er een toenemend gevaar voor drugskartels de kop opsteken, aangezien Californië toch wel zeer dicht aan de grens tussen de VS en Mexico ligt (Mexicaanse drugsbendes gaan hun werkterrein verplaatsen naar Californië, waardoor er hier een regelrechte drugsoorlog kan ontstaan.).
Kortom: het lijkt mij geen verstandig idee dat het Californische bestuur dit wetsvoorstel aan de huidig vooropgestelde normen goedkeurt.
|