25th March 2010, 13:47
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is en zal een eindeloze discussie blijven vrees ik...
Onlangs zag ik op "De Laatste Show", de welgekende talkshow op één, nog een intervieuw met een moslim over de integratie van moslims. Bij hem kwam het erop neer dat vaak de extreme moslims in de media komen, die vaak nog al conservatistisch zijn. Hij vroeg zich af waarom de gewone doorsnee moslim eens niet in de media verscheen, moslims die wel geneigd zijn om zich te integreren en om (religieuze) zaken al dan wel of niet te laten omdat ze zich in een ander land ingeburgerd hebben. Wat de relatie met de Westerlingen ook zou verbeteren volgens hem.
Dit klopt volgens mij, ik denk dat we deels door de media een geheel ander beeld hebben op moslims, dan hoe deze mensen uiteindelijk in realiteit zijn.
Dit even ter zijde.
Wat het hoofddoekendebat betreft voor mij:
Wanneer religieuze tekens verboden worden, geldt dit voor iedereen, zowel voor imigranten als voor de plaatselijke bevolking. (Geen hoofddoeken = geen katholieke tekens, ...)
Anderzijds heb ik er persoonlijk geen enkel probleem mee dat mensen hun persoonlijkheid benadrukken door een religieus teken. We leven in een tijd waar ze pleiten om een persoonlijkheid op te bouwen en te uiten. Waarom dan deze heisa allemaal...
|