24th March 2010, 22:11
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik ging direct akkoord met de titel van het artikel. Voldoende nachtrust is heel belangrijk en ik denk dat dit vaak onderschat wordt.
Maar in het artikel staat dat de leerlingen 's morgens langer mochten slapen en pas om 10u op school moesten zijn.
Hiermee ben ik niet akkoord. Iedereen heeft inderdaad een uniek slaappatroon en niet iedereen heeft evenveel uren slaap nodig. Maar de schooluren hiervoor aanpassen? Dit vind ik te ver gaan.
De verantwoordelijkheid ligt hier niet bij de school, maar bij de ouders.
Ipv 's morgens een uur langer te slapen, kan men evengoed 's avonds een uurtje eerder in bed kruipen. Zeker jongere kinderen hebben voldoende slaap nodig. Zelf hebben zij hier vaak geen besef van, maar het is de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat hun kinderen voldoende nachtrust hebben.
We kunnen toch moeilijk de schooluren aanpassen en ze om 10u laten komen. Later moeten ze ook gaan werken om 8u of 9u. Dan moeten ze ook de discipline hebben om optijd te komen en hier toch met een fris hoofd te staan. Of gaan we alles in de maatschappij aanpassen? En ook gaan werken van 10u tot ...?
|