24th March 2010, 01:55
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Joost Heylen
Er zijn wel mensen die serieus overdrijven met hoge snelheden te behalen.
|
Dit deed me direct denken aan een ongeval dat afgelopen weekend in Geel is gebeurd. Ik heb het artikel eventjes terug opgezocht:
Wagen tegen 120 km/u tegen woning in Geel
15/03 Maandagmorgen is een wagen aan hoge snelheid tegen de gevel van een huis gevlogen in het centrum van Geel. Eén persoon verkeert in levensgevaar.
De auto ging aan hoge snelheid uit de bocht en botste tegen het huis. Uiteindelijk kwam het voertuig tegen twee geparkeerde wagens aan de overkant van de straat terecht. Volgens de politie reed de wagen 120 kilometer per uur in de bebouwde kom.
Van de auto blijft niet veel meer over. De twee inzittenden moesten bevrijd worden door de brandweer. Eén van de twee verkeert in levensgevaar, de andere is zwaargewond. De schade aan de woning is niet aanzienlijk en het huis moest ook niet worden gestut.
Bron: www.gva.be
Ik ken de plaats waar het ongeval gebeurd is en het is ongelooflijk dat de bestuurder van die wagen daar zo snel heeft kunnen rijden. 100 meter ervoor staan rode lichten: dus ofwel is deze man door het rood gereden ofwel heeft hij het groen gehaald tegen een enorme snelheid om dan in volle vaart de bocht in te vliegen waar hij uiteindelijk tegen de muur geknald is.
Hoewel ik me ook niet altijd aan de snelheidsregels hou (shame on me!), is 120 km/u in mijn ogen een sterk overdreven snelheid als je pal in de bebouwde kom bevindt. Dat is meer dan het dubbele van wat de toegelaten snelheid is! Van mij mag de rechter het rijbewijs van deze man voorgoed afnemen. Wie zoiets riskeert, moet de gevolgen er maar van dragen. De bestuurder mag zelfs nog van geluk spreken dat zijn passagier niet overleden of zwaargewond is geraakt en er geen andere slachtoffers gevallen zijn.
|