23rd March 2010, 16:49
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Ranst
Posts: 69
|
|
Eigen mening:
Dit lijkt mij een goed idee. Momenteel hebben leerkrachten een extra belasting op hun takenpakket bij de studiekeuzebepaling van leerlingen. De leerlingen en ouders verwachten een advies van de leerkrachten. Ouders verwachten dat leerkrachten hen meer informatie geven over hun kinderen. Die informatie hebben ze nodig om hun kinderen te begeleiden bij hun studiekeuze. Langs de andere kant hebben sommige leerlingen geen behoefte aan de begeleiding van hun ouders. Toch denk ik dat de informatie, die leerkrachten kunnen geven, interessant is voor elke leerling.
Ik dacht, net zoals Anne, dat dit al bestond. Ik begrijp niet waarom men nu pas op dit idee komt. Leerkrachten hebben toch jaarlijks klassenraden. Wordt op deze raad al niet besproken waar leerlingen goed en minder goed in zijn? Misschien dat men dit onbewust al deed, maar dat men er nu een document voor ontworpen heeft. Ik ben in iedere geval voorstander van het idee, want je studiekeuze bepaalt voor een groot deel je stappen in het vervolg van je leven.
|