Enkele post bekijken
  #1  
Oud 23rd March 2010, 13:10
Sarina.VanRompaey Sarina.VanRompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Itegem
Posts: 72
Vriendelijke baas maakt minder ziek.

Vriendelijke baas maakt minder ziek

Brussel Bazen die hun personeel geregeld een compliment of schouderklop geven, kunnen het ziekteverzuim op de vloer zowat halveren. Dat schrijft 6Minutes.be. Volgens het Nederlandse arbeidsdienstenbedrijf ArboNed zijn gebrek aan motivatie en aan ondersteuning door de leiding de oorzaken van de helft van alle ziekmeldingen. Nog eens de helft daarvan lijdt aan psychosomatische klachten. Zij halen geen energie en voldoening meer uit hun werk en dat breekt hen op. Werkgevers verlichten dan vaak de werkdruk. Toch los je daar het probleem niet mee op, aldus ArboNed. De site adviseert geregeld, liefst dagelijks, een compliment te geven en iets bemoedigends te zeggen. «Ook wie het compliment geeft, houdt er een goed gevoel aan over.»

Mijn mening: Ik denk dat dit alleen mogelijk is in kleine bedrijven. Als je in een groot bedrijf werkt kan je niet verwachten dat je baas elke dag aan iedereen een complimentje komt geven. Ik vind wel dat de complimenten gemeend moeten zijn. Het kan zijn dat je elke dag een compliment krijgt, maar dat je collega hetzelfde compliment krijgt, gaat dat dan hetzelfde effect hebben? Volgens mij niet.
Met citaat antwoorden