Enkele post bekijken
Oud 23rd March 2010, 11:35
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters

Toen ik de titel van het artikel las, was ik direct akkoord met de stelling. Voor een examen bijvoorbeeld, zijn er veel leerlingen en vooral studenten die het nodig achten om een nachtje door te leren. Ze denken dat de tijd wanneer ze slapen hen te veel leerachterstand zou brengen. Ik persoonlijk denk er helemaal anders over. Misschien heb je minder geleerd als je op tijd onder de wol kruipt voor een examen, maar dat wat je geleerd hebt, zal wel veel beter verwerkt en gebruikt kunnen worden de dag nadien. Een goede portie slaap kan de geest alleen maar opfrissen voor zo'n belangrijke dag.
Als ik dan echter het artikel volledig las, bleek het te gaan over het feit dat je beter 's morgens een uurtje langer kon slapen om zo frisser en actiever op je benen te staan. Hiermee ga ik niet akkoord. Ik persoonlijk kan voor 10u al meer bergen verzetten, dan op heel de dag samen. 'De ochtendstond heeft goud in de mond'. Ik kan me wel indenken dat, zoals bij vele jongeren het geval is, het uur van te gaan slapen verlaat is, maar dan heeft dat daar mee te maken. Dan moet het uur van opstaan uiteraard mee verlegd worden.
Ik denk zoals Véronique zegt: iedereen heeft zijn unieke slaappatroon en je moet het schoolprogramma daar niet aan aanpassen want dan moet je voor iedereen een individueel schema maken.
Met citaat antwoorden