22nd March 2010, 23:42
|
|
Registered User
|
|
|
|
Operatie aan beide polsen voor meisje dat 100 sms'en per dag stuurt
Een Amerikaans tienermeisje moet aan haar beide polsen geopereerd worden omdat ze door meer dan 100 berichten per dag te sturen het 'carpale tunnelsyndroom' opliep.
Geen gevoel meer
De zestienjarige Annie Levitz heeft geen gevoel meer in haar handen en kan sommige voorwerpen niet oprapen, daarom draagt ze nu braces aan beide polsen en heeft ze pijnstillende injecties nodig. "Ik werd echt agstig toen ik pijn begon te voelen aan mijn polsen, ik probeerde dingen op te rapen en ze vielen gewoon op de grond." De artsen stelden vast dat Annie het carpale tunnelsyndroom heeft, de zenuwen in haar polsen zitten gekneld. De aandoening komt vaak voor bij mensen die hele dagen aan de computer zitten.
Niet zinnig
Annie beweert dat ze nu minder sms't, nu stuurt ze nog 'maar' gemiddeld 50 berichten per dag. "Ik weet dat het nog niet genoeg is, maar ik doe mijn best. Het is niet dat ik iets zinnig stuur, vaak vraag ik gewoon hoe het gaat. Ik verkies nog altijd om te communiceren via sms, maar nu begrijp ik wel dat bepaalde dingen de pijn niet waard zijn." De tiener hoopt nu haar huidig model te kunnen inruilen voor een IPhone, het touchscreen zou handiger zijn om berichtjes mee te typen.
Annie moet binnenkort onder het mes om haar aandoening voorgoed aan te pakken. Moeder Carrie kan de gsm van haar dochter niet afnemen omdat het haar sociaal leven is. "Ik heb er even over nagedacht. Maar als je zelf tienerkinderen hebt, weet je dat dat niet helpt." (ep)
Bron: www.demorgen.be (20/03/10 17u36)
na de tenniselleboog en de muisarm...
|