Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd March 2010, 20:54
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 67
Ik vind dit initiatief eigenlijk niet zo goed. Het lijkt mij al heel erg gesteld als men al materiële beloningen moet geven aan leerlingen als maatregel tegen het te laat komen.
Gemakkelijk verdient lijkt mij!
Maar waarom is deze "beloning" zeker niet goed? Omdat dit geen langdurige oplossing is. Het zorgt er volgens mij zelfs voor dat een langdurige oplossing veel verder weg is dan anders.
Vanaf de moment dat men stopt met dit initiatief, zullen de leerlingen zich niet meer kunnen oppeppen om op tijd te komen, en zit men terug in het begin. Leerlingen die voordien te laat kwamen, en misschien zelfs ook de leerlingen die op tijd kwamen, zullen als een soort van staking weer veel meer te laat komen.
De oplossing stimuleert de jongeren ook tot luiheid. Stel je voor dat deze leerlingen afstuderen en een job hebben. Gaan ze dan ook enkel op tijd komen als ze een beloning krijgen van hun werkgever?
Ik pleit dus voor een heel andere oplossing. Een oplossing die effect heeft op langere termijn en die leerling een les geeft in het leven, nl. je krijgt niet alles heel in je schoot geworpen.
Met citaat antwoorden