22nd March 2010, 21:36
|
Registered User
|
|
|
|
"Een andere, ietwat deprimerende opmerking bij een aantal leerlingen: 'Ik verveel me wanneer ik niet met mijn gsm bezig ben.' Terwijl ze op een speelplaats vol leeftijdsgenoten staan."
Dit vind ik persoonlijk toch wel erg. Heb je al een gsm nodig om je niet te vervelen?
De leerlingen zeggen dat sms'en net een sociaal iets is, maar als je dan de uitspraak van hierboven leest trek ik dat toch wel in twijfel. Heb je dan al een gsm nodig om tegen elkaar te communiceren of is het om spelletjes te spelen op je gsm? Dat kan je thuis toch ook?
Het gebruik van gsms toe laten tijdens de vrije momenten vind ik persoonlijk ook niet zo'n goed idee. Speeltijden zijn er om net even stoom af te blazen, om te praten, .... Als alleen tijdens deze vrije momenten het gebruik wordt toegelaten gaan de leerlingen alleen maar sms'en waardoor ze heel passief zijn. Als je dan wil gaan les geven gaan de leerlingen zich misschien niet meer kunnen concentreren. Dus moeten we het gebruik dan volledig bannen? Mogen er toch momenten worden ingevoerd? ... Kortom, ik denk dat we nog niet zo snel een sluitend antwoord gaan vinden op deze discussie.
|