Enkele post bekijken
Oud 18th March 2010, 20:54
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User

Vier doden bij verkeersongeval met tractor

BOCHOLT - Bij een verkeersongeval met een tractor en een groep fietsers in het Limburgse Bocholt zijn vier senioren om het leven gekomen. Eén persoon vecht nog voor zijn leven.
Net over 16 uur vanmiddag reed een tractor langs achter in op een groep fietsers. De bestuurder, een landbouwer uit de buurt, was verblind door de zon en zag de groep senioren niet.

Er is momenteel sprake van vier doden. Eén persoon verkeert nog in kritieke toestand en werd overgebracht naar het ziekenhuis van Genk. Twee lichtgewonden worden verzorgd in het ziekenhuis van Maaseik.

De fietsers vormen een groep hechte vrienden uit Meeuwen-Gruitrode, die er wel vaker samen met de fiets op uittrekken. Vandaag waren ze met zijn tienen onderweg, drie koppels en vier vrienden, allemaal 65+-ers. Onder de doden is één koppel en telkens één van de partners van de andere koppels.

'Echte ravage'

'Het is een zeer zwaar ongeval', bevestigt Jean-Paul Peuskens van Bocholt. 'Er zijn voorlopig vier doden. De tractorbestuurder is zwaar aangeslagen en krijgt ook de nodige bijstand van de hulpdiensten. Ook de nabestaanden van de slachtoffers worden begeleid.'

Jos Claessens, eerste schepen van Bocholt en huisarts van beroep, was als eerste op de plaats van het ongeval. Hij getuigde op VTM over wat hij daar aantrof.

'Het was een echte ravage. Mensen lagen dwars over de weg. De fietsers kwamen uit de richting van Bocholt en waren op weg naar Peer toen een tractor langs achter op hen inreed. Drie van hen waren op slag dood. Een vrouw vocht nog even voor haar leven, maar overleed even later ook aan haar verwondingen.'

Het was Claessens die de brandweer en MUG verwittigde. Onmiddellijk na het ongeluk werd het medisch interventieplan afgekondigd. Verschillende brandweerkorpsen uit de omgeving, onder andere uit Bree en Genk, werden naar de plaats van het ongeval uitgestuurd.

Bron: www.standaard.be

Mijn mening:
Dit is weer een verschrikkelijke gebeurtenis voor onze mobiliteit! Vooral de man die verantwoordelijk is voor het ongeval en het trauma dat hij heel zijn leven zal moeten mee dragen. Dit zal zeker niet het laatste ongeval zijn dat veroorzaakt wordt door de eerste sterke zonnestralen. Ik merk zelf ook als ik met de auto rij dat de zon soms echt verblindend kan zijn. Mijn ouders zijn thuis zelf landbouwers en ik weet wat het is dat je met een tractor aan het rijden bent! De machine is zo zwaar en sterk dat je het soms moeilijk onder controle kunt houden en zeker remmen op het laatste moment lukt niet!
Met citaat antwoorden