Enkele post bekijken
Oud 18th March 2010, 00:35
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Barst

Beeld je een winkel in waar je moet afrekenen voordat je binnengaat. Stel je voor dat je aan de deur bijvoorbeeld een kilo appels betaalt maar dat er binnen helemaal geen appels blijken te zijn. Als je dan je geld niet terug kunt krijgen, dan werd je toch bestolen?

Goede vergelijking, die ga ik onthouden! Met het openbaar vervoer heb je altijd problemen zeker? Achja, altijd is een groot woord. Als de trein of bus op tijd is of niet in panne valt, is niemand zich hiervan bewust en dat wordt uiteraard ook nooit verder verteld. Verhalen als deze echter wel. We blijven nog steeds allemaal mensen. Als ik me in de plaats van die passagier plaats, zou ik ook slecht gezind worden. Als ik me in de plaats van de conducteur stel (die misschien die dag al 10 lastige klanten heeft gehad) versta ik ook wel dat hij voet bij stuk houdt en de boete uitschrijft, regels zijn inderdaad regels.

Langs de andere kant is zo'n grote en ingewikkelde onderneming als De Lijn of de NMBS wel heel vatbaar voor fouten, volgens mij vatbaarder dan wat wij gewoon zijn. Het probleem ligt noch bij de passagier, noch bij de conducteur maar bij de persoon die zich met deze regels moet bezig houden.

Hopelijk helpt dit artikel van Story een beetje de situatie vooruit (al heb ik hier mijn twijfels over!) en komt deze gebeurtenis in de toekomst (bijna) niet meer voor.
Met citaat antwoorden