17th March 2010, 20:04
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
|
|
Soms denk ik dat men te veel verschillende zaken wil aanbrengen bij de leerlingen, waardoor er minder tijd overblijft voor het inoefenen van de wiskundige theorieën.
Wiskunde kan je niet zonder ervoor te oefenen. Er is dus voldoende tijd nodig om de aangeleerde theorie ook in de 'praktijk' om te zetten.
Volgens mij ligt de lat dus te hoog in vergelijking met de hoeveelheid leerstof die wordt aangeboden...
Het is in elk geval een onaanvaardbaar resultaat. Wiskunde heb je immers voor héél wat richtingen nodig, in een verdere studieloopbaan. Er zullen dus zeker maatregelen genomen moeten worden.
Zoals Coleta zegt, kan de oorzaak ook bij de huidige onderwijzers liggen. Dit is natuurlijk geen goed nieuws voor ons... Het zou niet slecht zijn dat we een soort van ingangsexamen moeten doen op een school, zodat we enkel aan de slag kunnen, als men vindt dat we er effectief in slagen om bepaalde leerstof aan te brengen bij de leerlingen. Langs de andere kant zou dit nu toch reeds volledig moeten verwerkt zijn in onze studie... Dus hoe is het dan mogelijk dat er leerkrachten voor de klas staan die de leerstof niet goed kunnen overbrengen?
Ik denk dat het zeer belangrijk is dat men hier op zoek gaat naar de effectieve oorzaak van deze resultaten!
|