Enkele post bekijken
  #1  
Oud 17th March 2010, 17:05
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Unhappy Tien maanden, tien kandidaten, tien ontslagen

Tien maanden, tien kandidaten, tien ontslagen


Kristof Schiettecatte zoekt al tien maanden een technicus voor zijn beveiligingsbedrijf. Het relaas van hoe tien kandidaten hun kans verkwanselden.



1. Patrick (26): jonge vader met tweede kindje op komst. De tweede week belt hij dat hij tot woensdag niet komt omdat hij zijn keuken aan het verbouwen is. Zijn werkgever ziet hem niet meer terug.

2. Het uitzendkantoor stuurt twee kandidaten (18 en 22jaar). Ze zullen niet langer dan een halve dag blijven want het werk ligt hen niet.

3. Jacques (25jaar): volgens zijn cv een ervaren fotolasser. Tot hij dat moet bewijzen en er niets van bakt. Bovendien verdwijnt er geld uit de kas. Dus: ontslag na een kleine maand.

4. Tonie (34): een oudere kandidaat, die ploegbaas was geweest. De eerste dag al belt Tonie: kom je me thuis halen, mijn auto is kapot. Die dag moeten ze een display maken voor een doe-het-zelfzaak. Simpel werk, maar Tonie brengt er niets van terecht. Na het eerste weekend belt hij zijn baas: ik zit geblesseerd thuis. Tonie brengt zijn werkkledij nooit terug.

5. Casper (21jaar) slaagt erin om zich al op de eerste werkdag drie kwartier te verstoppen. Ik ben een grote boodschap gaan doen, meldt hij wanneer hij weer opduikt. Nadat hij op zijn derde werkdag met een veel te zware boor een gyprocwand kapot maakt, wordt de samenwerking stopgezet.

6. Cedric (18jaar) vraagt de vrijdagmorgen van zijn eerste werkweek of hij vroeger naar huis mag want hij heeft een lang weekend gepland. Diezelfde vrijdagmiddag krijgt de baas telefoon van het uitzendkantoor waar Cedric met zijn vader is langs geweest om te melden dat hij het werk niet aankan.

7. Patrick, de allereerste kandidaat die liever zijn keuken verbouwde, wil terugkeren maar Kristof Schiettecatte wil hem niet terug.

8. Danny (24jaar) begint veelbelovend. Na een paar dagen moet de baas hem voortaan bij hem thuis komen oppikken. Een paar dagen nadien moet hij met zijn vriendin naar de dokter. De dag daarna zegt hij dat ze toch niet naar de dokter gingen. In zijn derde week meldt hij zich met hoofdpijn —een kater— afwezig. Hij moet niet meer terugkeren.

9. Paul (50jaar) arriveert, ziet dat er met computers wordt gewerkt, zegt dat dit niets voor hem is en vertrekt meteen weer.

10. Raf (24jaar) mailt dat hij geďnteresseerd is en laat vervolgens drie dagen niets meer van zich horen. Uiteindelijk kunnen we hem toch aanwerven maar eerst wil hij nog een week op reis. Geen probleem. Alles lijkt goed te gaan. Maar Raf meldt zich steeds vaker ziek. Hij wil pas om 8uur in plaats van 7.30 uur beginnen. Raf begint verschrikkelijk te knoeien op zijn werk. Vorige week werd hij ontslagen.


DS, 17-03-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden