17th March 2010, 15:14
|
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
|
|
Wat een verschrikkelijke resultaten! Zeker als leerkracht wiskunde in wording vind ik dit onaanvaardbaar. Men zou naar aanleiding van dit onderzoek toch eens mogen stilstaan bij de eindtermen voor wiskunde. Misschien klopt volgende vraag wel: ‘Ligt de lat van bepaalde wiskunde-eindtermen van de A-stroom voor sommige optiegroepen te hoog?' Indien dit na onderzoek waar blijkt te zijn, dan moet men eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Zo kan het alleszinds niet verder... De leerlingen leren van alles een beetje maar er wordt te weinig gezien of men gaat te vlug over bepaalde deeltjes over. Op die manier leren de leerlingen niet veel bij!
Wanneer de lat toch niet te hoog ligt, dan moet men op zoek gaan naar een andere oorzaak. Ligt de schuld bij de leerkrachten die wiskunde onderwijzen? Zo ja, dan moet men hen misschien wat helpen in het verwezenlijken van de eindtermen. Leerkrachten kunnen namelijk ook nog altijd bijleren en geholpen worden! Wanneer zij er voor de volle 100% achter staan, dan kan een klein steuntje in de rug al wonderen doen!
|