16th March 2010, 19:09
|
Registered User
|
|
|
|
hahaha wat een artikel. Blijk ik toch wel tegen bijna alles op te botsen
Maar ik vind dat toch een bepaald deel van het artikel even met een kritische blik moet bekijken. Ik heb het over de relatie waarover de artikel in het begin spreekt. Het zegt dat de soort relatie niet uitmaakt, samenwonend is even goed. Volgens mij kan je dus zeggen dat een mens niet gemaakt is om alleen te zijn. Het is een sociaal wezen. Of er ook echt sprake moet zijn van liefde, vind ik hier niet terug.
Liefde wordt vaak ook zo overdreven. We groeien er allemaal mee op via de happy-ending sprookjes, films, verhalen, etc. Het is een beeld en een vaste routine in ons leven. En zoals je voor elk thema hebt: tegen de stroom inzwemmen wordt niet altijd geaccepteerd. Zo zoekt iedereen zich een levenspartner en waarom? We gaan ervan uit dat dat de norm 'normaal' draagt.
Ik zeg niet dat ik tegen liefde ben maar het wordt vaak overschat. De happy-single bestaat niet maar mag ik iedereen even wijzen op de vele scheidingen en troubles in een relatie. De onzekerheden, twijfels en discussies dat een relatie meebrengt. Je weet dat je altijd iemand hebt om op terug te vallen en als die drie dagen weg is (of meer) voel je dat je hem mist. Dat zijn de mooie momenten. Maar vergeet niet dat liefde heel vaak niet de rozegeur en maneschijn is zoals wij ze hier vermelden. De kracht van liefde is samenstaan. Daar ben ik wel van overtuigd maar hou de voetjes op de grond.
|