Enkele post bekijken
Oud 16th March 2010, 10:41
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters

De reactie van de tandarts is niet meer dan normaal. Hij heeft sowieso al een druk programma en als er dan patiënten niet komen opdagen terwijl ze een 4-uur lange afspraak hebben gemaakt, dan is dit alles behalve leuk. De tandarts zal eerst lange tijd gewoon wachten op de patiënt. Ondertussen kan hij geen andere patiënten ontvangen en dus moet hij ook andere mensen gezondheidszorg ontzeggen. Hij ontvangt niets en hij kan geen andere mensen helpen.
Ikzelf ben ook al wel eens een afspraak vergeten of heb een afspraak moeten verzetten omwille van onvoorziene omstandigheden, maar ik voel me daar altijd verschrikkelijk slecht bij als ik mij in de plaats van die tandarts probeer te stellen. Als alle patiënten laks met de afspraken zouden omspringen, dan is het leven van een tandarts absoluut niet leuk.
Anderzijds vind ik het wel raar dat men voor zulke zaak ook al onmiddellijk naar een rechter toegaat. Ik vraag mij dan af of de tandarts niet gewoon een degelijk gesprek met de patiënt kan voeren. Via een gesprek zou er toch al wel een soort van schuldgevoel bij de patiënt optreden waardoor hij zeker geen VIER keer hetzelfde zou kunnen lappen. Het is uiteraard moeilijk om bijvoorbeeld na de tweede keer een afspraak te kunnen weigeren om nog te aanvaarden, want elke persoon heeft recht op gezondheidszorg, ook vervelende klanten.
Met citaat antwoorden