Enkele post bekijken
Oud 11th March 2010, 09:57
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
[B]De ‘happy single' bestaat niet
Werkloosheid heeft immers niet alleen een effect op het inkomen, maar ook op het sociale aanzien en daardoor op de eigenwaarde.
Blog DS, 10-03-2010

Ik denk dat op dit moment vrijgezel zijn ook effect heeft op het sociale aanzien en daardoor op de eigenwaarde.
Ik wil hiermee niet zeggen dat mensen zonder relatie minder zijn, maar dit is ook voor werklozen niet zo.
Je hoort maar al te vaak een reactie van kennissen in de zin van: 'Je zal ze/hem wel vinden hoor, op ieder potje past een dekseltje!'
De steeds meer aanwezige druk om een relatie te hebben, zal ook wel inspelen op het eigenwaardegevoel, denk ik. Misschien heeft dit iets te maken met het "minder happy" zijn als vrijgezel.

Ook denk ik dat het 'sociale contact' hierin een mogelijke rol kan spelen. Mensen zijn sociale wezens. Als zij dus alleen wonen, wordt het sociaal contact meer beperkt tot bezoek of contact buitenshuis. Als je een partner hebt, heb je sowieso meer sociaal contact, al dan niet gewild.

Maar opnieuw, ik weet het niet en durf dus niet zeggen of vrijgezellen ook minder gelukkig zijn dan mensen in een relatie.
Met citaat antwoorden