5th March 2010, 21:59
|
Registered User
|
|
|
|
Antwerpenaar dient klacht in tegen Nigel Farage
Antwerpenaar dient klacht in tegen Nigel Farage
datum: 05/03/2010
bron: GVA.be
Antwerpenaar Francis Thys heeft bij de ombudsman van de Europese Unie een klacht ingediend tegen Nigel Farage. De Britse parlementariër zei vorige week dat België geen echt land is.
De Antwerpenaar, die als klantenadviseur bij De Post werkt, vindt dat Europarlementsleden zich aan bepaalde gedragscodes moeten houden.
“Respect voor de andere landen van de Europese Unie is wel het minste dat je mag verwachten. Ik hou van mijn land, dus ik laat dit niet zomaar passeren. Ik wil hiermee een signaal geven en ik hoop dat er meer reacties volgen. Helaas geloven Belgen niet altijd even spontaan in hun land, maar van binnen zijn de meeste mensen wél trots op België.”
De ombudsdienst van de Europese Unie onderzoekt nu of de klacht ontvankelijk is.
MF
---------------------------
mening/evaluatie:
Het is inderdaad onrespectvol van Nigel Farage t.o.v. België dat hij ons landje België geen écht land noemt, maar hiervoor een klacht indienen zoals Francis Thys heeft gedaan? Waar zijn we mee bezig?! Kunnen we dan echt niks meer verdragen van elkaar?
Toch kan deze klacht misschien geen kwaad, want meneer Farage zijn reputatie kent ondertussen iedereen: De anti-Europese Brit zei tegen onze Europees president Herman Van Rompuy dat hij het charisma van een dweil en het uitzicht van een lagere bankbediende heeft.
Een verontschuldiging van Nigel Farge is dus zeker niet misplaatst, maar dit weigert hij te doen. Beleefdheid is toch iets wat we in onze cultuur als verworven zouden mogen beschouwen?!
Nu hij zijn excuses weigert aan te bieden, wordt voor tien dagen Farages dagelijkse vergoeding als Europarlementslid ontnomen. Hopelijk denkt hij eerst twee keer na voor hij weer zo'n domme uitspraken doet.
|