![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
5th March 2010, 14:35
|
Registered User
|
|
|
|
Ik persoonlijk heb mij altijd al zorgen gemaakt over het geld van zogenaamde hulporganisaties. Want vaak moet je de autoriteiten tussen de organisatie en het getroffen gebied nog een pak geld geven, voor zij dat geld bij de bevolking willen toelaten. Zo ook met hulpgoederen.
Mensen die niet getroffen zijn en daar zaakjes regelen, willen altijd iets voor zichzelf. Ikzelf heb noch voor Haïti, noch voor een andere organisatie geld gegeven. Ik weet dat het fout is, want er zijn zoveel mensen die er nood aan hebben, maar ik hou liever mijn geld bij mij dan dat ik het moet afgeven aan een of andere officier in Afrika, of waar dan ook.
Want hoe kan het ook anders, de regimes in sommige landen worden rijker en sterker, terwijl de bevolking armer en hulpbehoevender wordt, ondanks hulpacties. Dat mensen dan geen 2 keer nadenken, snap ik niet.
Ik weet dat er geld moet blijven gaan naar die mensen, maar laat ons dan eerst zeker zijn dat het goed terecht komt. Moest dat zo zijn, zoals bij de actie 'Gierle voor Haïti', dan ben ik zeer blij mijn steentje bij te dragen. In deze actie ging een meisje zelf naar ginder met het geld om daar de bevolking te helpen. Dat vertrouw ik meer dan een of andere hulporganisatie.
|