Enkele post bekijken
Oud 4th March 2010, 18:23
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Een op de drie schoolgaande tieners slaapt te weinig

Ik vind dat het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouders is om hun kinderen te leren dat ze voldoende slaap nodig hebben. Een opgegeven uur om te gaan slapen is geen straf. Natuurlijk kan het tot conflicten leiden als je tegen een puber moet zeggen dat die op tijd moet gaan slapen wanneer zijn favoriete televisieprogramma later valt.
Niet alleen de ouders zijn verantwoordelijk maar ook de jongere zelf. Hij moet toch ervaren dat hij moe en afwezig is wanneer hij te weinig geslapen heeft? Ik persoonlijk weet toch van mezelf wanneer ik moet gaan slapen om de volgende dat attent te zijn in de lessen.
Onvoldoende slaap heeft niet altijd te maken met het uur dat je in je bed kruipt. Uit eigen ervaring weet ik dat je, ook al ben je heel moe, nog uren lang kan wakker liggen. Als je om 21 uur gaat slapen en pas na middernacht effectief in slaap valt, kan je hier niet veel aan doen. Of er zou een lichamelijke of psychische oorzaak zijn voor je slapeloosheid, als dat het geval is kan je best in behandeling gaan.
Met citaat antwoorden