24th February 2010, 19:49
|
Registered User
|
|
|
|
Prachtig, ik kan al niet wachten. Als we kijken naar het aantal planeten lijkt het mij onmogelijk dat er geen ander leven is als het onze. Dat we deze zouden ontdekken tijdens ons leven maakt me wel benieuwd naar het buitenaards leven en doet me weer nadenken over wat voor leven we zouden vinden. Wel durf ik zeggen dat veel mensen die dit lezen zullen denken dat het echt over leven gaat zoals wij het kennen. Hoogstwaarschijnlijk zal het eerste leven dat we in de ruimte aantreffen bestaan uit bacteria of dergelijke. Hoe dan ook, dit zou een geweldige ontdekking zijn.
Citaat:
Ik heb een beetje schrik dat de mens zich dan weer erg hard zou gaan moeien op die andere planeet (zoals mensen altijd goed kunnen moeien) en dat dan erge gevolgen zou hebben.
|
Ik denk dat we er nog van kunnen verschieten hoe ver gevorderd ander leven zou kunnen zijn als we het ontdekken. Laten we misschien zelfs hopen dat het buitenaards leven zich hier niet zal komen moeien.
Citaat:
Ook vraag ik me af of er wel werkelijk buitenaards leven zou zijn. Zouden ze dat dan al niet ontdekt hebben?
|
Zoals al gezegd is de kans op buitenaards leven zeer groot. De reden dat we het nog niet gevonden hebben is omdat onze kennis over de ruimte op bepaalde vlakken nog steeds ernstige gaten vertoont. De ruimte is nu eenmaal oneindig groot, het is al moeilijk om je voor te stellen hoe lang een reis naar de maan duurt. Stel je voor dat je nog lichtjaren daar voorbij moet, dat is niet zomaar een reis die we kunnen maken met de huidige technologie. Het nieuws dat men nog leven zou kunnen ontdekken tijdens onze generatie klinkt in mijn oren dan ook als muziek.
|