22nd February 2010, 16:05
|
 |
Registered User
|
|
|
|
Ik begrijp enigsinds dat er in Wallonië minder geflitst wordt als je gaat kijken naar het aantal inwoners. Maar anderzijds ga ik akkoord met Jelle, ik vind dat er in Wallonië ook meer controles moeten komen! Anderzijds snap ik het wel dat ze in Wallonië niet vaak controles gaan doen in gemeentes. In Vlaanderen is in gemeentes vrijwel overal verkeer, zowel doorgaand als verkeer dat effectief in deze gemeente moet zijn. In Wallonië heb je veel gemeentes die men in Vlaanderen een gehucht zou noemen. Je ziet er haast niemand op straat. Als je in Vlaanderen een dag in een gemeente flitst, zul je wel een aantal overtreders tegenkomen. Maar als je in Wallonië in een gemeente gaat flitsen, een gemeente die geen toeristische trekpleister is, denk ik dat je amper een auto ziet passeren. Dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur dat er veel minder geflitst wordt in Wallonië. Ik denk eerder dat er daar meer controles zouden moeten komen op hoofdwegen én op autostrades, want momenteel wordt er in Wallonië niet op autostrades geflitst. Dat er in Wallonië meer ongevallen gebeuren, heeft volgens mij ook iets te maken met het relief. In sommige streken heb je nog al wat plateaus en dat zorgt natuurlijk voor veel kronkels in de wegen. Alhoewel het wegdek er vaak beter uitziet dan in Vlaanderen, zijn de wegen volgens mij gevaarlijker omdat ze nogal zigzaggend naar beneden lopen. Je kunt je nogal snel mispakken aan deze baantjes, vooral als het geregend of gesneeuwd heeft. Ik denk dat het belangrijk is dat men de maximumsnelheid op deze wegen reduceert. Vaak wordt de snelheid van de klim naar de daling niet aangepast en vind ik zelf de snelheid te hoog. Bewoners van de streek zullen waarschijnlijk deze baantjes wel gewoon zijn en deze snelheid kunnen aanhouden, maar voor bezoekers vind ik het toch gevaarlijk. Je kan je snel mispakken, dus stel ik voor om de snelheid te verminderen of bordjes te plaatsten met uitroeptekens en waarschuwingen!
|