19th February 2010, 12:16
|
Registered User
|
|
|
|
Treinbestuurder Buizingen: "Ik reed niet door het rood"
treinbestuurder buizingen ik reed niet door het rood
18/02
De treinbestuurder ontkent dat het sein op rood stond toen hij maandag tegen een andere trein botste. Bij de treinramp in Buizingen kwamen minstens 18 mensen om het leven. Er wordt nog steeds onderzocht hoe het drama kon gebeuren.
Na de aanrijding op maandag werd ervan uitgegaan dat machinist Robin Vanden Bemden door het rood gereden was, maar dat ontkent de 31-jarige man met klem. "Hij heeft zijn familie gesproken en hen verteld dat hij er zeker van was: het seinlicht stond wel degelijk op groen", liet een van zijn boezemvrienden weten. Ook tegenover instructeurs van de NMBS zei hij: "In Buizingen kreeg ik eerst oranje en dan groen".
Het parket onderzoekt de zaak nog steeds. Na de uitspraken van Vanden Bemden wordt er nu uitgezocht of het om een menselijke of een technische fout gaat. Mogelijk waren er problemen met het sein.
Dinsdag werd Vanden Bemden overgebracht naar een ziekenhuis in de buurt van zijn woonplaats in Dour. Zijn toestand is stabiel, maar hij liep zware verwondingen op bij de botsing.
Bron: gva
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...r-het-rood.aspx
|