Enkele post bekijken
Oud 19th February 2010, 09:52
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Dat een langzame ontwikkeling van de grove motoriek in verband staat met latere gedragsmoeilijkheden, lijkt me toch maar onwaarschijnlijk.

Als het nu om een onderzoek ging bij 20 kinderen ofzo kon ik je terughoudendheid begrijpen, maar het gaat hier wel om 15 000 (!) kinderen hé. Als je met zo'n gigantische steekproef al geen conclusies meer kan trekken, dan kunnen we elk wetenschappelijk onderzoek wel gewoon in de vuilbak kieperen.

Citaat:
Er zijn zoveel baby's die pas op late leeftijd zijn beginnen stappen.

Sta jij al voor de klas? Want dan zou je zien dat er niet enkel veel baby's zijn die pas op late leeftijd beginnen te stappen (hoewel ik me afvraag waar je die informatie haalt), maar ook dat er veel kinderen zijn met gedragsproblemen.
Er wordt in het artikel niet gesproken over de oorzaak van dit verband en misschien zou daar ook eens onderzoek naar gedaan moeten worden. Als ik kijk naar mijn leerlingen met gedragsproblemen zijn dat bijna zonder uitzondering kinderen van ouders met een alcoholprobleem, werklozen, gescheiden ouders en ouders uit de lagere sociale klassen. Zou het niet kunnen dat zij minder met hun kinderen bezig zijn of misschien op de verkeerde manier (of niet) rond motoriek werken?
Volgens mij zijn gedragsproblemen nl. vaak het gevolg van verkeerde opvoeding en verkeerde rolmodellen.

Citaat:
Ik zou me in ieder geval als ouder niet te veel ongerust maken als je kind op die vlakken wat later is als andere kinderen!

Nee, laten we onze kinderen voor alle zekerheid vooral geen extra ondersteuning bieden.
Lees:
Citaat:
Als je kinderen met een slechte motoriek tijdens hun eerste levensjaar eruit haalt, kun je door motorische stimulatie een deel van het probleem opvangen.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden