Enkele post bekijken
  #3  
Oud 16th February 2010, 17:46
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 122
Fouten maken is menselijk... Een trein is geen auto of een fiets die je min of meer snel tot stilstand krijgt (denk ik). En door een rood licht rijden zou niet mogen gebeuren, maar gebeurd.
Maar daarom had men dat noodremsysteem uitgedokterd. Gisteren op het nieuws had ik verstaan dat sommige oudere treinen niet uitgerust zijn met dat systeem. Dat kan ik verstaan, want zoiets kan je ook niet doen op 1,2,3. Misschien wel op 9 jaar, maar ja kom. Dat zou ik misschien nog ergens begrijpelijk gevonden hebben. Maar vanmorgen in de krant stond er totaal iets anders. Ik citeer het Nieuwsblad van 16 februari: "Negen jaar na Pécrot hebben 99% van de treinen en 76% van de sporen nog geen nieuw veiligheidssysteem".
Zoals Lien als zei: Waarom ontwikkelen ze dan zoiets hé?

Ik moest ook meteen denken aan de nabestaanden van de dodelijke slachtoffers en de familie en kennissen van alle mensen die op die treinen zaten. Je hoort dat nieuws en dan die uren die eeuwen lijken te duren voor je te weten komt of de persoon die je kent het overleefd heeft en hoe.

Ik heb ook het gevoel dat er in België al zo kort op elkaar dodelijke ongelukken zijn gebeurd. Een tijdje geleden met die gasontploffing in Luik. Ik begin het griezelig te vinden.
Met citaat antwoorden