Enkele post bekijken
  #5  
Oud 16th February 2010, 13:44
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Een gratis vaccin klinkt goed, maar wat als je niet meer in aanmerking komt?

Ik ben natuurlijk ook pro. Je kan natuurlijk van tal van andere dingen sterven, maar als je toch al iets kunt uitsluiten, waarom niet! Ik vind het zeer goed dat het voor vele jonge meisjes gratis is, maar ik vraag me wel af, waarom wij dan weer uit de boot vallen? Ik heb dat op mijn 18de laten doen, denk ik. Zoals velen voor mij reeds aanhaalden hebben ze dit ook laten doen, en was het, ik citeer letterlijk, enorm "kostelijk". Waarom komen wij dan niet in aanmerking voor een gratis vaccin? Zijn we te oud? Is het zogezegd voor onze leeftijd 'al te laat'? Hebben we daar dan geen recht op?
En wat met diegenen die het niet kunnen betalen? Zijn ze dan gedoemd om een risico op die ziekte te lopen, gewoon omdat ze de leeftijd tot wanneer het gratis is, hebben overschreden? Ik vind dat ze het dan voor zoveel mogelijk meisjes gratis moeten geven... Ik begrijp wel dat de desbetreffende categorie waarschijnlijk gekozen is omdat ze het meest risicovol is, maar als ze het voor die leeftijd kunnen doen, waarom niet voor de anderen die er ook behoefte aan hebben?

Ik kan enkel maar raad geven aan diegenen die het vaccin gratis krijgen; Het is een buitengewone kans die je met twee handen moet grijpen, want niet iedereen krijgt deze kans in de schoot geworpen. Je kan dus best maar dankbaar zijn..
Met citaat antwoorden