Enkele post bekijken
  #4  
Oud 16th February 2010, 08:41
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Ik vind het zeer vreemd dat er tot hiertoe slechts zo een klein publiek was om zich te laten inenten tegen dit virus. De inenting was voor een bepaalde leeftijd immers zo goed als gratis, zoals Valerie reeds aanhaalde.
Zelf heb ik 2 jaar geleden mee gedaan aan een onderzoek, waarbij ik eerst bloed moest laten afnemen en vervolgens gedurende anderhalf jaar maandelijks een 'uitstrijkje' bij mezelf moest nemen ter controle. Het virus waar het om gaat, is immers een virus dat kan komen en gaan, zonder dat je er zelf bewust van bent. Door een maandelijkse controle, werd de kans op ongemerkt komen en gaan miniem klein gehouden, zodat verschillende meiden gedurende anderhalf jaar werden opgevolgd op het al dan niet krijgen van het virus. Het is immers zo dat het virus niet onmiddellijk leidt tot baarmoederhalskanker, maar het kan even goed pas in een later stadium tot uiting komen. Het virus vergroot de kans op baarmoederhalskanker, maar is er geen essentiële factor voor.
Via dat onderzoek probeerde men toen de beïnvloedende factoren te achterhalen, om de 6 maanden moesten we een mini-enquête invullen, waarin we lieten weten of we in de loop van die maanden een ander gedrag vertoonden op het vlak van alcoholgebruik, drugs, seks (aantal verschillende partners), ...
Met citaat antwoorden