15th February 2010, 20:37
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
|
|
Wie is schuldig?
Momenteel staat het dodenaantal op 18. Onbegrijpelijk hoe zoiets is kunnen gebeuren als je weet dat een gelijkaardige situatie zich heeft voorgedaan 9 jaar geleden. Daar besliste de rechter dat de NMBS schuld had aan het ongeluk omwille van het feit dat de NMBS zijn werknemers geen fatsoenlijke opleiding gaf.
Toen gebeurde er een ongeval omdat de machinist een verkeerde centrale belde om de trein stil te leggen na het negeren van een rood licht. Omdat de telefonist van de centrale geen Frans verstond, ging er veel kostbare tijd verloren met als gevolg een treinongeluk met 9 doden.
Het ongeval van vanmorgen bleek gebeurd te zijn omdat 1 van de machinisten ook een rood licht genegeerd had. Als dit waar blijkt te zijn vind ik dat de machinist ten volste verantwoordelijk moet worden gesteld voor dit ongeval. Een ongeval dat je hebt veroorzaakt omdat je verward bent, even niet opgelet hebt of omdat je is wil zien welk effect een rood licht negeren geeft, vind ik geen excuus.
Als blijkt dat dit ongeval te wijten is aan alweer een slechte communicatie tussen de machinisten en de centrale dan vind ik dat de NMBS opnieuw verantwoordelijk moet worden gesteld voor dit ongeval.
De NMBS heeft 9 jaar de tijd gehad om ervoor te zorgen dat de communicatie verbeterd wordt en om een nieuw systeem te installeren op treinen waardoor deze stilvallen bij het negeren van een rood licht.
|