Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th February 2010, 18:26
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Baarmoederhalskanker is niet min, en bestaat al eeuwen. Ik ben grote fan van dit initiatief omdat de spuiten een dure grap kunnen worden. Onze generatie is proefkonijn om de uitwerkingen op lange termijn te bekijken. Ik ben er zeker van dat de spuiten op korte termijn hun werk doen. En dat ook op lange termijn resultaat geboekt kan worden.

Toch mogen we niet denken dat met 3 prikjes alles zomaar opgelost is. We moeten ook onze OVERhygiënische maatschappij in vraag durven stellen.
Wie van de meisjes gebruikt er niet dagelijks een inlegkruisje? Wie wast zijn geslachtsorganen niet met zeep? Of wie werkt er de bikinilijn niet bij met een scheerapparaatje?
Ik denk dat dit toch wel 80% van de jonge meisjes (of zelfs veel meer) zouden kunnen zijn. Maar meiden, dat is best wel ongezond hoor. Alle voorgenoemde voorbeelden zorgen vaak voor het ontstaan van schimmels, waardoor we ons alleen maar meer problemen op onze hals halen. Dus volgens mij is de opmars van baarmoederhalskanker ook te wijten aan al deze zogezegde hygiëne.

Samengevat:

Ik ben voorstander van de inentingen. Ik denk dat de scholen een grotere groep van jongeren kan bereiken en zo de kans op baarmoederhalskanker zal minimaliseren. Maar we moeten ook onze onnodige hygiëne beperken.
Met citaat antwoorden