15th February 2010, 01:52
|
|
Registered User
|
|
|
|
Mocht dit waar zijn, zit ik alvast goed met mijn relatie. Ik geloof wel dat er bepaalde factoren zijn die een huwelijk positief kunnen beïnvloeden, zoals er hier gezegd wordt. Maar grotendeels hangt het nog altijd van de geliefden zelf af, een relatie is iets waar aan gewerkt moet worden. Aan de ene al iets meer als aan de andere. Ook de karakters van de beide partners spelen hierbij een rol en tot in welke mate ze elkaars 'onhebbelijkheden' kunnen verdragen. Anderzijds moet er zowiso vertrouwen zijn en mag dit niet beschaamd worden. Ik denk dat dit eerder factoren zijn die het 'perfecte' huwelijk bepalen, alhoewel ik niet geloof dat een relatie perfect kan zijn. Een goede gezonde relatie heeft ook zijn ruzies en kleine tekortkomingen. Ruzie maken kan soms mensen ook dichter bij elkaar brengen, natuurlijk moet dit ook niet te veel voorkomen, anders kan men niet meer spreken van een gezonde relatie. Wetenschappelijke bepalingen als deze kunnen misschien wel kloppen in bepaalde gevallen, maar zeker niet altijd. Liefde is nog altijd meer een buikgevoel dan iets rationeel. Ik denk niet dat dit louter wetenschappelijk verklaard kan worden.
|