13th February 2010, 12:09
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Simon Verrydt
Want ik kan me voorstellen dat zo'n pillen slikken in je puberteit wel eens nare gevolgen kan hebben.
|
Zo'n pillen slikken kan op élke leeftijd nare gevolgen hebben.
Als je synthetische testosteron (anabole steroïden) binnenkrijgt, stopt je lichaam met de eigen testosteronproductie, waardoor de oestrogeenproductie de overhand gaat krijgen en je als man vrouwelijke kenmerken (borstontwikkeling, hogere stem enz.) gaat ontwikkelen en je onvruchtbaar kan worden. Dat zal in de 'bijsluiter' allemaal wel niet vermeld worden.
Goed dat ik dit artikel lees, want ik ben toevallig zowel in mijn 3de als 4de jaar bij biologie rond hormonen bezig (4de jaar rond geslachtshormonen bij de voortplanting en in het 3de jaar rond alle soorten hormonen bij secretie).
Ik denk nu wel niet dat mijn leerlingen het type jongere zijn dat zich hiermee bezighoudt, maar ik ga er toch maar wat voorlichting over geven denk ik.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|