12th February 2010, 21:53
|
Registered User
|
|
|
|
Op het eerste zicht vond ik 8 op 10 mensen wel een mooi resultaat, maar als ik dan het artikel helemaal las ben ik van die mening afgestapt. Als men in de buurlanden zit aan 9 mensen op 10 moet dat hier in België toch ook lukken? Misschien moet onze overheid eens gaan kijken naar de sensibiliseringscampagnes die er gevoerd zijn in de landen met de beste resultaten want dat lagere percentage heeft een oorzaak en ik denk niet dat het volledig te wijten kan zijn aan de koppigheid van sommige mensen. Het is ook een kwestie van opvoeding en het erin pompen van die gewoonte, want een gewoonte ontstaat niet zomaar. Mijn ouders hebben mij steeds gewezen op het belang van het dragen van een gordel en de gevaren die er zijn als je dit niet doet. Zij startten vroeger, nu nog steeds maar toen lag er meer de nadruk op, ook nooit de wagen voordat iedereen ingesnoerd was.
Net zoals Coleta vind ik ook dat het aandoen van een gordel een gewoonte is, ik doe dit onbewust als ik in de wagen stap maakt niet uit of ik nu vooraan of achteraanzit. Het maakt mij ook niet uit of de rit nu 2 minuten duurt of 200 minuten, ik klik hem altijd vast want zonder gordel voel ik mij onwennig. Als chauffeur vertrek ik niet voor iedereen zijn gordel vastheeft, wat soms wel al eens tot gezucht kan leiden.
Ik denk dat de boodschap naar de Belgische bevolking de volgende is: Buckle up!
|