Enkele post bekijken
Oud 9th February 2010, 16:18
Jan.Sauvillers Jan.Sauvillers is offline
Registered User

8 op de 10 Belgen dragen gordel altijd

Acht op de tien Belgen klikken altijd hun gordel vast als ze vooraan in de wagen zitten. Achterin de auto doen slechts zes op de tien Belgen dat. In onze buurlanden dragen meer dan negen op de tien mensen altijd de gordel. Het instituut voor de verkeersveiligheid start daarom een nieuwe campagne.

"Wat veel mensen niet weten is dat de gordel vanaf 20 km per uur zeer nuttig kan zijn om zware verwondingen te voorkomen. De gordel is effectief voor botsingen tot ongeveer 100 km per uur”, benadrukt Werner De Dobbeleer van het BIVV. "Als je de gordel draagt, dan verdubbelt je de overlevingskans bij een ongeval", besluit De Dobbeleer.

Bron: De Redactie - di 09/02/2010

mening: 8 op 10 Belgen vind ik een vrij mooi resultaat... Langs de andere kant zijn dat dan wel ongeveer 2.082.867 van de 10.414.336 Belgen (uit de peiling van 2009) die geen gordel dragen... Hoewel je gordel niet aandoen een boete kan opleveren van 50euro zijn er toch nog vele mensen die zich daar niets van aantrekken. Mijn oma bijvoorbeeld is gewoon zo koppig dat ze zegt: 'als ze me tegenhouden geef ik wel 50euro contant...'.

Als je het mij vraagt moet de politie strenger optreden. Hogere boetes !
Met citaat antwoorden