Enkele post bekijken
Oud 9th February 2010, 15:34
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User

Eigen mening:

Ik kan begrijpen dat je er als leerkracht onderdoor gaat wanneer leerlingen heel de tijd racistische opmerkingen maken. Als leerkracht ben je verantwoordelijk voor de opvoeding van je leerlingen. Racisme wordt niet getolereerd in onze gemeenschap, waardoor leerkrachten dit ook niet kunnen toelaten tijdens de lessen. Als de directrice op deze manier reageert, begaat zij allereerst een grote fout. Het is haar plicht om de leerkrachten te steunen in hun werk en hen te helpen als ze erom vragen.

De leerkracht haalt ook het argument aan dat het grotendeel van zijn klas bestaat uit moslims. Ik vind dat hij dit niet als algemeen argument mag gebruiken. Dit kan een invloed hebben op de reacties van de klas, maar uiteindelijk blijven het leerlingen. Langs de andere kant begrijp ik het argument wel. Moslims steunen hun eigen volk ten alle tijde. Als de leerkracht dit meldt aan directie en eventueel aan mede collega’s vind ik dat men op zijn minst deze beschuldigingen had moeten nagaan. Ik ben er van overtuigd dat men deze depressie had kunnen vermijden.
Met citaat antwoorden