Enkele post bekijken
  #8  
Oud 9th February 2010, 14:34
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
enkele merkwaardige verschijnselen

- Gisteren liet het gezin nog aan VTM weten dat als hun dochtertje opnieuw straf zou krijgen, ze zonder enige problemen dezelfde stappen terug opnieuw zouden zetten. Deze informatie is toch niet onbelangrijk, denk ik dan. Die zinnen zijn toch net een aansporing voor de politie om iets te doen. Maar het antwoord hierop kwam al snel. Nadat de vrouw haar 'dreiging' opnieuw had uitgesproken, kwam de Mortselse politie in beeld die toegaven dat ze een beetje angst hadden van dit gezin door hun geweldadig karakter.
[Dit gezin en hun geweldadigheid is ook niet onbekend bij de andere inwoners van Mortsel.]

- Iets anders waar ik even van de kaart door was, is iets dat ik deze ochtend heb gezien en bij mijn vorige tekst (zie hieronder over de toename van een verontrustende tendens) past.
Deze ochtend was een klasje van het lager onderwijs (!) op weg naar hun lokaal. Twee jongetjes krijgen een meningsverschil waarop jongen A een dikke stok neemt om op jongen B te slaan. De leerkracht komt tussen maar jongen A luistert niet en probeert om erlangs te geraken of de stok terug te pakken om op jongen B te slaan. Wanneer de lkr (die vanalles in handen heeft) de stok heeft afgepakt, besluit jongetje A om het dan maar met eigen vuistjes te doen en begint jongen B alvast maar te duwen. Ook hier spoeit de lkr zich tussen en is zeer boos. Waarop jongen A laat merken dat het hem zich niets kan schelen en roept de jongen na: "Ik ga u doodrammen!"
--- (tot hier wat ik gezien heb)---
Dit is toch ongelooflijk? Dat leerlingen uit het lager onderwijs, die algemeen nog vrij vaak luisteren, in tegenspraak kunnen gaan is niet zo verwonderlijk. Maar in deze vorm, zo overdreven agressief, dat vind ik verontrustend.
Met citaat antwoorden