Enkele post bekijken
  #1  
Oud 9th February 2010, 13:17
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
Toyota roept nieuwe hybrides terug

De Japanse autofabrikant Toyota gaat wereldwijd 400.000 hybride auto's terugroepen. In ons land hebben 1.200 wagens nazicht nodig. De eigenaars krijgen een brief in de bus om naar de garage te gaan voor een gratis tussenkomst.
De terugroepactie slaat in hoofdzaak op Prius-modellen van de derde generatie, die sinds mei 2009 in Japan zijn vervaardigd en verkocht. Het nieuwste model van de Prius zou kampen met problemen met de software van het antiblokkeersysteem, dat voorkomt dat de auto begint te slippen.

In België worden 1.200 wagens van het type Prius van de derde generatie teruggeroepen. Dat zegt een woordvoerder van Toyota België.

De wagens krijgen een software-update van het remsysteem, na klachten in de VS en Japan. Het ABS-systeem wordt aangepast om iets sneller te reageren bij remmen op gladde of hobbelige wegen, aldus de woordvoerder.

Japan

De meeste van de getroffen auto's rijden in thuisland Japan, waar 223.068 hybride wagens mogelijk een probleem met het remsysteem hebben. In totaal worden er in Japan 199.666 Priussen teruggegroepen. De actie slaat daar verder op 12.423 wagens Lexus HS250h en 10.820 SAI, waarvan de verkoop in Japan tot eind februari of begin maart wordt stilgelegd.

'We hebben vernomen dat Toyota dezelfde maatregelen overal ter wereld gaat nemen', aldus een verantwoordelijke van het Japanse ministerie van Transport. Het zou om ongeveer 200.000 auto's gaan.

De terugroepactie is een nieuwe tegenvaller voor de autoreus nadat wereldwijd 8 miljoen wagens terug naar de garage moesten door problemen met het gaspedaal. In een eerder stadium bood Toyota-topman Akio Toyoda al zijn excuses aan voor andere problemen met auto's.


Eigen mening:
Ik ben natuurlijk als wetenschappelijk aangelegd iemand voor al de alternatieve energiebronnen. Ook de hybridewagens vind ik fantastisch.

Struikelblokken voor een aankoop:
- Prijskaartje aan verbonden?
- Nu dit nieuws weer is uitgelekt, zullen vele mensen gaan denken 'Ik koop wel een gewone wagen, want die alternatieven staan nog niet op punt'


Langs de andere kant, de wagen moet ooit eens getest worden. Jammer dat dit nu juist moet gebeuren...
Met citaat antwoorden