Enkele post bekijken
Oud 8th February 2010, 23:04
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Vanmorgen toen ik de krant wou lezen, zat die van vandaag nog niet in de brievenbus. Daarom las ik de weekendkrant. Ik had wel 'iets horen vliegen' over een leraar die klappen had gekregen omdat hij een kind had berispt om onbeleefd gedrag. Maar het fijne wist ik er nog niet van. Dus las ik dit artikel.

Op de voorpagina stond een klein stukje over de 'cementleraar' die een tijd geleden door het lint ging en een leerling boven een emmer cement hield. Hij was geschorst en viel terug op de helft van zijn loon.

2 bladzijden later stond dit artikel. Toen dacht ik: waar gaat de maatschappij heen? Moeten leerkrachten in elke situatie boeten. Want, nu eerlijk, lijkt het daar niet op?

Toen las ik op de site van Het Nieuwsblad het extra artikeltje over het feit dat de moeder die ook de leraar klappen uitdeelde, even later weer betrokken was bij een volgend incident. Hopelijk is dit een enkeling die amok maken.

Het hoeft allemaal niet zo extreem te zijn, maar tegenwoordig worden ouders wel lastiger, want 'mijn kind, schoon kind'. Men mag (moet) fier zijn op zijn eigen kinderen. Maar kinderen, ja ook uw kinderen zijn niet altijd om fier op te zijn. En dan horen ze berispt te worden en dat moeten ouders respecteren.
Met citaat antwoorden