Enkele post bekijken
Oud 7th February 2010, 15:59
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters

Bij het lezen van dit artikel moest ik denken aan de film "an inconvenient truth" die al een hele tijd geleden de wereld werd ingeblazen met als boodschap om de aarde niet langer te vervuilen. Deze film heeft heel veel mensen aan het denken gezet en het heeft gezorgd voor stof tot praten op de straten, maar of het echt iets fundamenteels heeft uitgehaald? Niet veel volgens mij. Alle gewone burgers weten dat er iets moet veranderen, maar ze zijn niet bereid om hun luxe op te geven, zolang hun buurman dit ook niet doet. In tegendeel, ze willen steeds nog meer dan hun buurman. De grote mannen daarnaast weten eveneens dat er iets moet gebeuren, maar zij denken inderdaad meer aan het financieel kantje van de zaak.
Het project uit het artikel vind ik wel goed. Enerzijds is het nogmaals een poging om iedereen met de neus op de feiten te drukken, wat dus blijkbaar nog geen garantie biedt voor succes, maar anderzijds heeft het ook zijn schouders gezet onder enkele specifieke projecten en op die manier is men effectief al bezig.
Met citaat antwoorden