Enkele post bekijken
  #5  
Oud 7th February 2010, 10:30
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Sinds wanneer is leerkracht zijn gevaarlijk?

Ik kan het niet begrijpen. Niet omdat ik zelf iemand van Mortsel ben, zelf op de school in questie heb gezeten of dat het gaat om een school die vijf huizen verder van mij staat (veel redenen ) maar gewoon in het algemeen. Waar zijn we naartoe aan het gaan? Misschien ben ik weer iets te pessimistisch in mijn denken maar de nieuwe tendens verontrust mij. Jongeren EN ouderen (want soms wordt er enkel met een beschuldigde vinger naar de jongeren gewezen) zijn als het ware aan het ontsporen. Steeds vaker eindigen conflicten in grote scènes, een bloedbad, ... Alsof het belangrijkste 'het bijleggen' vervangen is door 'je niet laten doen'.
We worden bang om in te grijpen zodra we onrecht zien en volgens mij beseffen er enkele dat, die op dat moment kwaad doen.
Ergens loopt er iets mis bij respect en verbondenheid aanleren. Voor dit ontspoorde gedrag moet er een oplossing komen. Om even heel pessimistisch en in excessen te denken: straks wordt het beroep leerkracht zijn nog gevaarlijk. [Zowel om voor de klas te staan als de confrontatie met de ouders aan te gaan.]

Het is echt allemaal zeer vreemd, vind ik. Want terwijl ik typ over bang zijn en toenemend geweld, zien we ook dat er meer gestort wordt aan goede doelen. Mensen zijn sneller bereid om geld te geven aan een nobel doel dan een paar jaar geleden.
Met citaat antwoorden